HTML

Vén Muskétás

Friss topikok

Ludas Matyi

2014.01.26. 17:02 Vén muskétás

Már bő tíz éve írtam egy Ludas Matyit, de akkor egy huszonnégy fős csoport számára.

A mostani a Hahota számára készült az elmúlt hét végén. Most már másik darabon dolgozom, erről majd később adok hírt.

Részlet a múlt heti mesejátékból:

DÖBRÖGI:

Ez itt a döbrögi vásár,

Ide sok gazdag árus jár,

Magyarok meg külföldiek,

És nekem mind vámot fizet.

Nr. 3. Döbrögi dala

 

Én vagyok itt

Nemes-Döbrög királya,

Aki nekem nem hódol,

Az megbánja!

Úr vagyok!

Úr!

Döbrögi úr!

Jaj lesz annak,

Aki nekem szemet szúr!

 

Ameddig a kacsa a tóban pancsol,

Énnekem itt

A király se parancsol!

Csak az a törvény,

Amit akarok,

Mert én Döbrögi,

Mert én Döbrögi

Döbrögi úr vagyok!

 

Én vagyok itt

Nemes-Döbrög gazdája,

Ahogy én fütyülök, a nép

Úgy járja!

Úr vagyok!

Úr!

Döbrögi úr!

Szemed lesüsd,

Mert itt kikapsz bitangul!

 

Ameddig a kacsa a tóban pancsol,

Énnekem itt

A király se parancsol!

Csak az a törvény,

Amit akarok,

Mert én Döbrögi,

Mert én Döbrögi

Döbrögi úr vagyok!

 

Ameddig a kacsa a tóban pancsol,

Énnekem itt

A király se parancsol!

Csak az a törvény,

Amit akarok,

Mert én Döbrögi,

Mert én Döbrögi

Döbrögi úr vagyok!

 

Én vagyok itt

Az úr Nemes-Döbrögön,

A királyt meg a törvényt

Kiröhögöm!

Úr vagyok!

Úr!

Döbrögi úr!

Nem is lesz itt soha nálam

Nagyobb úr!

 

Ameddig a kacsa a tóban pancsol,

Énnekem itt

A király se parancsol!

Csak az a törvény,

Amit akarok,

Mert én Döbrögi,

Mert én Döbrögi

Döbrögi úr vagyok!  

DÖBRÖGI:

Hajdú Hümér!

(Belép Hümér.)  

  1. Jelenet

Döbrögi, Hümér

HÜMÉR: 

(Vigyázzba vágja magát.)  

Nagyságos úr!

DÖBRÖGI:

Hol a karosszékem?

HÜMÉR:

Uram,

Fordulok és hozom hamar!

(El.)  

  1. Jelenet

Döbrögi egyedül

DÖBRÖGI:

Na azért!

(Belép Hümér.)  

  1. Jelenet

Döbrögi, Hümér

HÜMÉR: 

(Cipeli a karosszéket.) 

DÖBRÖGI:

Told alám!

HÜMÉR:

Igenis! Tolom!

(Döbrögi alá tolja a karosszéket.) 

DÖBRÖGI:

A párna?

HÜMÉR:

Azonnal hozom!

(El.) 

  1. Jelenet

Döbrögi egyedül

Feledékeny karhatalom!

(Belép Hümér.)

  1. Jelenet

Döbrögi, Hümér

HÜMÉR:

Uram, a párnát itt hozom!

(Alázatosan a karosszékre helyezi a párnát.) 

DÖBRÖGI:

A helyemet elfoglalom.

Hány gazfickót hoztál, Hümér?

HÜMÉR:

Van velem húsz pandúrlegény!

DÖBRÖGI:

Elég lesz.

HÜMÉR:

A parancsra várunk,

Akasztunk és konfiskálunk,

Botozunk és bírságolunk,

Igazságos verést osztunk,

Ahogy uram parancsolja.

DÖBRÖGI:

Hangjukat halljam!

HÜMÉR:

Igenis!

(Hátrakiált.) 

Fickók! Nagyot ordítani!

FOGDMEGEK HANGJA HÁTULRÓL:

Vivát nagyságos Döbrögi!

DÖBRÖGI:

Na, azért! Figyelsz, te Hümér?

HÜMÉR:

Igen, méltóságos uram!

DÖBRÖGI:

Engem mindenki süvegel?

HÜMÉR:

Ellenkezni senki se mer,

Mindenki tökfödőt emel.

DÖBRÖGI:

Hát ezt a lapajt nem látod?

(Mutat valahová.) 

HÜMÉR: 

(Észrevesz valamit.) 

Hajaj!

DÖBRÖGI:

Mivel magyarázod,

Hogy a fickó nem süvegel?

Most azonnal kapjátok el!

HÜMÉR:

Ostoba falusi suhanc!

Lesz ebből neked nagy gubanc!

(Mutat.)

Fogjátok el, de ízibe,

S tüstént rángassátok ide!”

Szólj hozzá!

Címkék: Munkáim Most írom Műhelytitok Darab

A bejegyzés trackback címe:

https://lnpeters13.blog.hu/api/trackback/id/tr985783425

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása